Avrupa’nın öncü moda platformlarından olan Zalando, 23 Avrupa ülkesinde toplam 49 Milyon aktif kullanıcıya sahiptir.
Partner Programı ile anlık performansınızı dilediğiniz zaman görebilirken aynı zamanda da kendi fiyatlarınızı kendiniz belirler ve ürün çeşitliliği, marka bilinci oluşturma, pazarlama ve lojistik üzerindeki kontrolü her an elinizde tutun.
Neden Zalando’da Satış Yapmalısınız?
Zalando’nun Partner Programı portalı zDirect’te tüm analizlerinize, örnek karşılaştırma ölçütlerinize vb. araçlara erişin
Kârlı bir e-ticaret iş modelinin ve Avrupa içindeki 49 milyon aktif müşteriye doğrudan ulaşmanın en basit yolu.
Kendi lojistiğinizi kullanın veya Zalando Fulfillment Solutions ile nakliye maliyetlerini en aza indirin
Markanız için Zalando sayfası ile müşteri sadakati oluşturun
Kendi fiyatlarınızı kendiniz belirleyin
Zalando’ya Katılmak için Gereklilikler Nelerdir?
Ürünler bir EAN-13’e (European Article Number) sahip olmalıdır.
Entegrasyon Yönteminize karar verin.
Görsel ve İçerik Yönergeleri ile Makale Ekleme ve Yönetim sürecini öğrenin
Platform Kurallarının İnceleyin
Fransız ve(veya) Alman pazarlarına giriş yapan partnerler için Extended Producer Responsibility (EPR) yükümlülüklerini öğrendiğinizden ve ilgili kuruluşlara kayıtlı olduğunuzdan emin olun
Kalite Güvencesi Gereksinimlerini gözden geçirin
KYC (Know Your Customer) belgelerinizi hazırlayın, bu Alman Kara Para Aklama Yasasına dayalı yasal bir gerekliliktir. (Sözleşmeniz imzalandıktan sonra bunların yüklenmesi gerekecektir.)
Bu sorumluluklar Zalando’ya kaydolan herkes için geçerlidir.
Avrupa Birliğinde Kayıtlı ve Kayıtlı Olmayan Şirketlerin Sorumlulukları
AB’de Kayıtlı Olmayan Firmalar: IBAN kodu sağlamalı eğer yok ise hesap ismi, SWIFT kodu ve ülke kodu sağlamalılar
KDV (VAT):
AB’de Kayıtlı Firmalar: Partnerlerin, satışların yapıldığı her ülkede yerel bir KDV kaydına sahip olmaları veya vergi yükümlülüklerini yerine getirmek için One Stop Shop kullanmaları gerekir. ZFS kullanan partnerler için Alman KDV’si zorunludur.
AB’de Kayıtlı Olmayan Firmalar: ZFS kullanan veya Partner Lojistiği seçerken, malların Avrupa’da depolandığı ülkede bir KDV kaydına, tüzel kişiliğin kurulduğu yerde KDV’ye ve OSS’ye sahip olunmalıdır.
Lojistik:
AB’de Kayıtlı Firmalar:
İş modelinize en uygun lojistik yöntemini seçin
Zalando Fulfillment Service (ZFS) yerine kendi lojistiğiniz kendiniz yapmaya karar verirseniz, lütfen https://partnerportal.zalando.com/s/article/Logistic-providers-per-country adresinde yer alan onaylı bir taşıyıcı ile çalıştığınızdan emin olun. Ücretsiz kargo ve 100 günlük iade süresi sunmalısınız.
Slovenya, Letonya, Slovakya, Litvanya, Hırvatistan ve Estonya’nın şu anda yalnızca ZFS aracılığıyla kullanılabildiğini ve partnerlerin kendi lojistiğini yapabilmesinin dışında tutulduğunu aklınızdan çıkarmayın.
AB’de Kayıtlı Olmayan Firmalar:
Avrupa Birliğinde şirketi olmayan partnerler, Avrupa Birliği’nde yaşayan müşterilerine teslimat yapabilmeleri için Zalando Fulfillment Service (ZFS) kullanmaları gerekmektedir. Her ne olursa AB merkezli bir iade adresi kaydedilmesi zorunludur
AB’de yasal temsilcilik/ithalatçı/gümrük temsilciliği hem ZFS ile hem de kendi lojistiğini kendi yapanlar için malları gümrükten geçirebilmeleri için zorunludur
ZFS yerine kendi lojistik ağınızdan yararlanmaya karar verirseniz, https://partnerportal.zalando.com/s/article/Logistic-providers-per-country adresindeki onaylı listeden taşıyıcı ile çalıştığınızdan emin olun. 100 günlük iade süresi ile ücretsiz kargo ve iade sunulmasının zorunlu olduğunu unutmayın
Avrupa Birliği Tüzel Kişiliği:
AB’de Kayıtlı Firmalar: Herhangi bir yükümlülüğü yoktur.
AB’de Kayıtlı Olmayan Firmalar:
Kendi lojistik/CE etiketli mallarını/Güzellik sektörünü kullanan ortaklar için bir AB bazlı şirket zorunludur. Yoksa, sözleşme AB üyesi olmayan kuruluşlarla da imzalanabilir.
Gümrükten malları geçirebilmek için AB’de yasal temsilcilik/ithalatçı/gümrük temsilciliği gümrük izni olmalıdır.
Avrupa Birliği İade Adresi
AB Vatandaşları: – Zorunlu değildir.
AB’de Kayıtlı Olmayan Firmalar: ZFS, Avrupa içinde bir iade adresi sağlayabilecek İş Ortakları için mevcuttur. Devre dışı kalan stok, sezon sonu/satılmayan ürünler ve hatalı ürünler için adres gereklidir.
Ayrıca Zalando 2020 (Pandemi) yılında, 3,7 milyarı Almanya, Avusturya ve İsviçre’den ve 4,2 milyarı diğer Avrupa ülkelerinden olmak üzere toplamda 7,9 milyar Euro civarı gelir sağladı.
Zalando’da mağaza açmak için gereklilikler bu kadar. Bol satışlı günler dileriz!