fbpx

Amazon’da Influencer Marketing

Blog İçeriği

AMAZON INFLUENCER MARKETING

Amazon Influencer program Amazon’da kendi kimliğinizi oluşturmanıza yardımcı olur. Amazon Influencer Marketıng; Amazon Gelir ortaklığına benzer bir şekilde çalışır. Müşteriler sayfanızı ziyaret ettiğinde ve alışveriş yaptığında alınan satımlar üzerinden kazanç elde edersiniz. Amazon Influencer Program, Gelir Ortaklığı Programından daha farklı araçlara erişim sağlıyor.

Amazon Influencer Program ile bir ürün URL’si kullanarak, sosyal medya platformlarından trafik göndermeniz için tasarlanmıştır.

Amazon’da yüz milyonlarca ürün satılmaktadır. Ürünlerinizin doğru kişiler ve hedef kitleler tarafından görülmesi oldukça önemlidir. Fakat bunu sağlamak zor olabilir. İnsanlara ürünüzü göstermek, ürününüze maruz bırakmanın en mantıklı yollarından biri Influencer Marketıng’dir. Markanızın ürünlerini paylaşmak, belirli satın alacak hedef kitleye ürünleri tanıtmak için kitleyi etkileyen liderlerle çalışmak önemlidir.

Amazon Influencer Marketing yalnızca instagramda 1,7 milyar dolarlık endüstridir. Tüketicilerin %49’u bir ürünü almaya karar verirken, bu etkileyicilere bakıyor.

Amazon Influencer Nedir ?

Sosyal medya kanallarında Amazon ürünleri hakkında kitlelerine ilham vermek için öneriler sunan içerik oluşturucularıdır. Amazon Influencer Programına kaydolduğunuzda Amazon’un en iyi ürün ve hizmetlerini seçmek ve bunları takipçilerinize tanıtmak için ihtiyacınız olan araçlara erişebilirsiniz.

amazonda_influencer_marketin_amazon_fba_amazon_lasman_amazon_amerikada_satış_amazon_avrupada_satış_amazon_danışmanlık

Amazon Influencerları ile Nasıl Çalışılır?

Etkileyicilerle çalışmanın birden fazla yolu ve yöntemi vardır. Bu yöntemler ise şunlardır:

  • Sponsorlu Gönderi
  • Hediye
  • Özel İndirim Kodları
  • Lansman, tanışma toplantıları

Amazon Influencer Marketingin İşletmelere Faydaları Nedir?

Influencerlar, erişimlerini genişletmek, markasını tanıtmak ve Amazon satışlarını arttırmak isteyen e-ticaret markaları için oldukça iyi bir seçimdir. Amazon Influencerlar’ının satıcılara faydasını sıralayacak olursak;

  • Yüksek etkileşim sağlar.
  • Karşılanabilir maliyet (Influencer takipçi sayısına göre değişim gösterir.)
  • Hedef kitleye (niş kitle de diyebiliriz) kolay erişim
  • Daha fazla dönüşüm oranı

gibi faydaları vardır.

amazonda_influencer_marketin_amazon_fba_amazon_lasman_amazon_amerikada_satış_amazon_avrupada_satış_amazon_danışmanlık

Peki Influencerlar ile Anlaşma Yaparken Hangi Ayrıntılara Dikkat Etmelisiniz?

Öncelikle işe başlamadan önce bir sözleşme yapmanızı kesinlikle öneriyoruz. İş süresinin kısa veya bütçenin ne kadar küçük olduğunu düşünmeden bir Influencer Pazarlama Sözleşmesi yapın. Dikkat etmeniz gereken noktalar da şunlar olmalıdır:

  • Gönderi sayısını sözleşmede belirtin. Gönderilerin süresini ve gönderilerde hangi bağlantının verilmesi gerektiğini mutlaka belirtin.
  • Ödemeyi ne kadar, nasıl, hangi tarihte yapacagınızı mutlaka belirtin.
  • Etkileyicilerin yaratıcı gönderiler hazırlamasına özen gösterin. Ne kadar yaratıcı özgün gönderi, o kadar dikkat çekmek o kadar geri dönüşüm demek.

Amazon FBA satış sürecinde Vezüve size uçtan uca pazarlama yönetimi sağlar.

Enes Toplar
E-Ticaret Uzman Yrd.

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?