B2B Pazaryerlerinde İhracat Yapmak

Blog İçeriği

İhracat Yaparken Kullanılabilecek B2B Pazaryerleri

 

1- Alibaba

Alibaba e-ticaretin B2B tarafındaki lideridir. Çin’de kurulmuş olan bu platform zamanla tüm dünyaya yayılmış ve dünyanın her noktasından müşteriler almaya başlamıştır. Alibaba Çinli satıcılar dışında sadece birkaç ülkenin satıcılarına izin vermektedir. Bunlardan birisi de Türkiye’dir. Türkiye’deki işletmelerimiz Alibaba’da hesap açarak yeni bir satış kanalı oluşturabilirler. Alibaba’da neredeyse tüm sektörlerden firmalar ve ürünler bulunmaktadır. 2020 yılında 779 milyon aktif müşterisi olmuştur. Kendi geliştirdiği ödeme altyapısı sayesinde ihracatçıların kolay yönden ve güvenle ödemelerini almalarını sağlamaktadır.

https://turkish.alibaba.com/

 

2- Indiamart.com

Hindistan merkezli bu şirket Hindistan’ın en büyük online pazaryeridir. Pazarın yaklaşık .%60’ına hakim durumdadır. Hastane ekipmanları, gıda, otomotiv, giyim, endüstriyel makineler gibi birçok kategoride ürün satışı bulunmaktadır. Web sitesi aylık yaklaşık 70 milyon trafik çekmektedir. Satıcılarla mesajlaşabileceğiniz bir paneli de bulunmaktadır.

https://www.indiamart.com/

3- Wlw.de

Almanya merkezli B2B pazaryeridir. Aylık 700.000 ziyaretçisi bulunmaktadır. Ücretsiz ve Premium olarak 2 üyelik seçeneği bulunmaktadır. Premium üyelikte Türkiye’den satıcılara izin verilmektedir.  Ürünlerinizi sergileyerek Almanya, Avusturya ve İsviçre’den potansiyel müşterilere ulaşmanıza olanak tanır. Makine sektörü ağırlıklı bir B2B pazaryeridir.

https://www.wlw.de/

4- Eworldtrade

2006 yılında kurulmuş ABD merkezli B2B İthalat-İhracat platformudur. Pazaryerinin aylık aktif olarak 290 bin ziyaretçisi bulunmaktadır. Trafiğin yüzde 40’lık bölümünü Çin, Amerika, Hindistan ve Türkiye’den gelmektedir. Pazaryerinde giyim, ev eşyaları, makine, kozmetik ve otomotiv gibi birçok sektörden satıcılar ve alıcılar bulunmaktadır. Pazaryerinde 5 farklı üyelik seçeneği bulunmaktadır. Yıllık 399 dolardan başlayan üyelik planları ekstra özellikler de eklenince 7999 dolara kadar ulaşmaktadır. 500.000 üzerinde doğrulanmış alıcısı bulunmaktadır. Amazon Business’da tarım, giyim, inşaat yapı, otomotiv gibi birçok sektör bulunmaktadır.

https://www.eworldtrade.com/

5- Amazon Business

Amazon, Kuzey Amerika ve Avrupa’da işletmeden tüketiciye (B2C) pazar modelinin tartışmasız lideri olduktan sonra kanatlarını işletmeler arası (B2B) e-ticarete açtı. 2015 yılında aktif olan ve her yıl gelişmeye devam eden Amazon Business pazaryeri, Jeff Bezos’un ABD pazarı için bir B2B pazaryeri yaratmaya yönelik ilk girişimi olan Amazon Supply’ın yerini aldı. Platform çoğunlukla, ihtiyaçlarına göre hazırlanmış bir Business Prime aboneliği ödeyebilen ticari kuruluşlara yöneliktir. Amazon Business’da satış yapmaya başlayan üreticiler ürünlerini Amazon’un deposuna gönderip buradan toplu ürün satışı gerçekleştirebilir. Amazon Business’ta satış yapabilmek için öncellikle profesyonel bir Amazon satıcı hesabı oluşturmanız gerekmektedir. Amazon Business’ta yapılan satışların 2023 yılında 75 milyar dolara ulaşması beklenmektedir.

https://business.amazon.com/

6- Kompass.com

Kompas ihracatçıların ve alıcıların bir araya geldiği Fransa merkezli global bir b2b pazaryeridir. Kompass Türkiye’de de aktif olarak faaliyet göstermektedir. Türkiyeden satış yapan işletme sayısı da yüksektir. Ücretsiz ve ücretli üyelik paketleri olarak kompass’da teklif alabilmek için mutlaka ücretli paketlerden birini seçmenizi öneriyoruz.  Ürünlerinizin görsellerini, teknik detaylarını ve kataloglarınızı yayınlayabilirsiniz. Pazaryeri tarım, elektronik, inşaat, elektronik, taşımacılık, makine gibi birçok sektörden tedarikçileri kabul etmektedir. 2020 yılında 36milyon işletmeye ve yıllık 118 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmıştır. Aktif firmaların %78’i küçük ve orta ölçekli üreticilerdir. Ziyaretçiler ağırlıklı olarak Fransa, İtalya, Hindistan, İngiltere ve Almanya’dan gelmektedir.

https://tr.kompass.com/en

 

7- Europages.com

EUROPAGES ile, ürünlerini sınırların ötesinde görünür kılmak ve küresel ölçekte tanınmak isteyen firmaların artırılması amacıyla kurulmuştur. 15 farklı dil seçeneği bulunan pazaryerinde Avrupa’nın her yerindeki alıcılar tarafından ana dillerinde arama yaptıklarında bile burada bulunabilirsiniz. Firmanızın profilini oluşturup ürünlerinizi yükledikten sonra alıcılar size mail yoluyla veya telefonla ulaşabilmektedir. Şirket profiliniz, Google’da arama yapan herkese görünür ve potansiyel müşterilerinizin kullandığı dil ne olursa olsun arama sonuçlarının en üst sıralarda yer alır. Şuan aktif olarak Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Almanya, Hollanda, Polonya, İngiltere, Çin ve Rusya’da faaliyet göstermektedir. Pazaryerinin Türkçe seçeneği de bulunmaktadır. Türk firmaların yoğun olarak kullandığı pazaryerlerinden birisidir.

https://www.europages.co.uk/

port, ships, cranes-675539.jpg

8- Machineryline

Machineryline inşaat ekipmanları, inşaat makineleri, maden makineleri ve parçaları sektörlerinde faaliyet gösteren firmaların bulunduğu bir online b2b pazaryeridir. Şirketin amacı, dünya çapındaki araç satıcılarını ve alıcılarını bir araya getirmek ve etkileşimlerini rahat, üretken ve güvenli hale getirmektir.

5.5 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunmaktadır. Bu pazaryerinde şirket profilinizi oluşturduktan sonra reklam vererek ön planda olmalısınız. Pazaryerinde 0 ve 2.el makinelerin satışı yapılmaktadır. Machinery line birçok Avrupa ülkesinde faaliyet göstermektedir. Ayrıca Türk satıcılar için Türkçe dil seçeneği de bulunmaktadır. Satış yapılan araç gruplarının bazıları iş makinaları, forkliftler, madencilik makinaları, havaalanı ekipmanları, belediye araçları ve tarım makinalarıdır. 80 farklı ülkeden müşteriler ve satıcılar bulunmaktadır.

https://machineryline.info/

 

9- Thomas.net

Amerika merkezli bir B2B ticaret platformudur. Diğer pazaryerlerinden farklı olarak hizmet sektöründe yer alan dijital pazarlama, eticaret, içerik tasarımı, SEO geliştirme firmalarına da yer vermektedir. Platform üzerinde satın almak istediğiniz ürünü yazan müşterilere potansiyel firmalar listelenmektedir. Siz de işletmenizi buraya kaydederek potansiyel müşterilere ulaşmanız mümkündür. Web sitesinin aylık 2 milyon ziyaretçisi bulunmaktadır. Bu trafik ağırlıklı olarak ABD, Hindistan, Kanada, İngiltere ve Çin’den gelmektedir. Pazaryerinde 500.000’in üzerinde işletme bulunmaktadır. Web sitesini ziyaret eden kitlenin %40’ı 18-34 yaş aralığında %20’si de 45-54 yaş aralığındadır. Uzay ve savunma, Tarım, Sağlık Ekipmanları, Madencilik ve İletişim sektöründeki firmalar ağırlıklı olarak yer almaktadır. İşletme hesabınızı oluşturduktan sonra ürün görsellerini, teknik bilgileri, iletişim bilgilerinizi detaylıca belirtmelisiniz. Thomas Analitiks aracını kullanarak potansiyel müşterilerle ilgili iç görüler de elde etmeniz mümkündür.

 https://www.thomasnet.com/

 

10- Rakuten

Japonya’nın en büyük online pazaryeri olan platform 30 farklı ülkede daha faaliyet göstermektedir. Pazaryerinin aylık olarak 600 milyonun üzerinde trafiği bulunmaktadır. Bu trafiğin büyük bir bölümü Japonya’dan  (%90) geri kalanı ise Amerika, Fransa, Kore gibi ülkelerden gelmektedir. Dünya genelinde 1.6 milyarın üzerinde üyesi bulunmaktadır. Şirketin yıllık geliri 140 milyar dolar seviyesindedir. Rakuten üzerinde 65.000’den fazla aktif satıcı firma bulunmaktadır. Müşteri kitlesinin %70’i erkek %30’u kadın nüfustan oluşmaktadır. Elektronik, takı, giyim, ev ve ofis eşyaları, seyahat, evcil hayvan gibi her sektörde ürün bulmanız mümkündür. Halk arasında Japonya’nın Amazonu olarak da adlandırılmaktadır.

https://www.rakuten.com/stores/all

Vezüve, profesyonel B2B kadrosuyla hedef pazarlarınızı genişletmenizi ve yeni müşterilere ulaşmanızı sağlar. Detaylı bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

Burak Can Toplar
Kurucu

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?