Gelecek Dünyanın vazgeçilmez ticari yolu E-ihracat olacak.
E-ihracat, bir ürün ya da hizmetin yurt dışına satışının yapıldığı ihracat modelidir. E-ihracat e-ticaret yoluyla satılan ürün ya da hizmetlerin, mikro ihracat şartlarına uyarak E-Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB) ile yurt dışındaki alıcıya gönderilmesidir.
Mikro İhracat: Katma değer vergisi (KDV) eklenmeden fatura bedeli 15.000 euro, ürün ağırığı ise 300 kg altında kalan yurt dışı gönderimlerine denir.
Üreticiler, toptancılar, ürün tedarikçileri ve mikro ihracat şartlarını sağlayan herkes e-ihracat yapabilir.
E-ihracat yapmak için şirket sahibi olmanız gerekir. Bazı Pazar yerleri için şirket kurma zorunluluğu olmasa da ETGB’den faydalanabilmek için şirketiniz olması zorunludur.
E-İhracat sayesinde ürünlerinizin satışını yapabileceğiniz hedef kitleniz genişler. Markanız e-ihracat ile globalleşirken büyüme ve tanınma hızı artar. Geniş müşteri kitlesi farklı talepler yaratırken, hızlı değişen trendlere ayak uydurma ve uyum sağlama hızınızı artırır.
E-İhracat yapan işletmelerin farklı pazarlarda satış kanalları oluşur böylece kriz, savaş, pandemi, lojistik ve altyapı sorunları hatta siyasi sorunlar sebebiyle herhangi bir pazar yerinde sorun yaşayan firma çoklu Pazar yeri stratejisi sayesinde en düşük zararlarla bu dönemleri atlatır.
Satış hacmi artan firmaların üretim hacimleri de artar, Buna bağlı olarak Hammadde sağlayıcılarından, lojistik sağlayıcılardan daha uygun fiyat teklifleri alırlar.
E-ihracat yapmak isteyen firmaların tüketicilerin e-ticareti neden tercih ettiğini bilmeleri gerekiyor.
İşte bu sebeplerden dolayı E-ihracat her geçen gün büyümeye devam edecek.
Türkiye’de E-İhracat her geçen gün ilerlemekle beraber halen sektörde çok büyük bir açık var. Bu açık firmalar için oldukça büyük avantaj taşıyor. Şuanda Türkiye cumhuriyeti dünya ekonomisinin %1’ini oluşturuyor ancak E-ihracatın Binde birini alıyor. Bu da sektörde potansiyelimizin 10 kat daha yüksek olduğunu bizlere gösteriyor.
E-İhracat yapmanın üç ayrı yolu mevcuttur. İşletmeler kendileri için en uygun E-İhracat çeşidini tespit edip ihracat yapabilirler. Bunlar;
Firmaya Ait Web Sitesi Üzerinden E-İhracat: Ürün arayan bir kişi arama motorları üzerinden yapılacak bir aramada sizin web sitenize rastlayabilir. Müşteriler, bu web sitesi üzerinden tanıtımlar, kampanyalar, ürün ve iletişim bilgileri hakkında detay elde edebilirler satın alma işlemi gerçekleştirebilirler. E-Ticaret ortamı, firmalar için aynı zamanda dış pazarlara açılma açısından da fırsat sunmaktadır. Özellikle E-İhracat yapmak isteyen firmalar dış pazarlarda markalarının tanınması ve ürün satabilmeleri için bu sistemi kullanırlar.
Online pazaryerleri daha önce birbirlerinden haberi olmayan ve hiç iletişimde bulunmamış kullanıcıların, çevrimiçi bir pazaryerinde iletişim kurarak karşılıklı ürün ve/veya bilgi alışverişinde bulunduğu bir mekanizmadır. İnternet üzerinden ticareti amaçlayan pazaryerleri işletmeler için avantaj sağlamaktadır. Bu pazar yerleri bir sektör için oluşturulabileceği gibi birçok sektör için olup ürün çeşitliliği de içerebilmektedir. Elektronik pazaryerleri çokça sayıda alıcı ve satıcı barındırmaktadırlar. Bazı E-Pazaryerleri ise ürün bazlı olmayıp sadece satıcı ve alıcıyı buluşturmak üzere kurulmuştur.
-Online pazaryerleri sayısı oldukça fazladır. Zalando moda ve tekstil üzerine bir Pazar yeriyken wayfair mobilya alanında en iyi Pazar yeridir. Etsy Pazar yeri üzerinde el yapımı ürünleri satabilirken Amazon Bussinesta Otomobil parçalarını dahi satabilirsiniz. Ürünleriniz için en doğru pazaryerini seçmeli, bu Pazar yerinin gerekliliklerini sağlamalısınız.
Sosyal Medya Üzerinden E-İhracat Günümüzde sosyal medya üzerinden de ürün atışı yapılabilmektedir. Facebook, Pinterest ve İnstagram gibi sosyal medya platformları bu başlık için örnek olarak verilebilir. Özellikle KOBİ’ler ve E-Ticarete yeni girmek isteyen firmaların, E-Ticaret sistemini tecrübe etme, ortama dair fikir sahibi olabilmeleri için oldukça uygun bir E-Ticaret/Eİhracat şeklidir. Sosyal medya üzerinden E-Ticaret şekli diğer E-Ticaret şekillerine göre daha az maliyetlidir. Çoğu sosyal medya platformunda ürün listelemek ücretsizdir ve komisyon alınmaz.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!