fbpx

Yurtdışında Müşteri Bulma Yöntemleri

Blog İçeriği

B2B MÜŞTERİ BULMA YÖNTEMLERİ

B2B alanında ihracat yapan firmaların müşteri bulmaları için bazı yöntemler vardır. Bu blogumuzda B2B pazarlarda müşteri bulma yöntemlerini ve dijital pazarlamayı kullanarak firmamızı daha kolay nasıl öne çıkarabileceğinizi sizin için derledik.

Gelin birlikte inceleyelim.

 

1. Fuarlar

İhracat yapan firmaların uygulaması gereken en önemli noktalardan birisi fuar etkinliklerine katılmaktır. Fuar etkinlikleri B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuar etkinlikleri, potansiyel müşterilere ve yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bu fuarlar genellikle bir sektör üzerine organize edildiği için, fuara katılan her kişinin sizin müşteriniz olma potansiyeli vardır. Bu yüzden ihracat yapan firmalar için fuarlara katılım oldukça önemli ve gereklidir.

2. Arama Motorları

B2B alanında müşteri bulma yöntemlerinden biri de arama motorlarıdır. Arama motoru dediğimiz de aklımıza ilk ne gelir? Google tabii ki. Google’da arama yaparken dikkat edilecek en önemli nokta; aratılacak olan anahtar kelimelerdir.

3. Ticaret Bakanlığı Kaynaklı Web Siteleri

1.Dış Talepler Bülteni

2.Kolay İhracat

Gibi web sitelerini kullanarak, dış ülkelerdeki talep verilerine ulaşabilirsiniz. Bu siteler aynı zamanda ücretsizdir.

4. Ticari Müşavirlikler ve Ateşelikler

B2B müşteri bulma yöntemlerinden biri de müşavirlikler ve ataşeliklerdir. Bu hizmet de tamamen ücretsizdir. Ticaret Bakanlığı’nın sitesinde ‘’Müşavire Danışın’’ adında bir bölüm var. Buraya kayıt olarak yurtdışında bulunan müşavirlik ve ataşeliklerden kendi ürünlerinizle ilgili özel müşteri verileri gönderebilmelerini mail yoluyla talep edebilirsiniz. Burada yapılması gereken tek şey bakanlığın internet sitesine üyelik oluşturmalısınız. Daha sonra ürününüzü ve kendinizi tanıtıp talep oluşturabilirsiniz.

5. Ticari Heyetler

B2B alanında sektörsel olarak veya belirli sayıda ihracatçılar bir araya gelerek; ihracatçı birlikleri, sanayi odaları, ticaret heyetleri ile bir ticari heyet düzenlenir. Buradaki amaç ihracatımızın arttırılması, yeni pazarlar bulunması, ülkemizin ekonomik ve ticari açıdan tanıtımına katkı sağlamaktır.

6. Aracılık (Mümessillik) Faaliyetleri

Ülkemizde aracılık faaliyetleri ve dış ticaret şirketi olarak faaliyet gösteren firmalar var. Hatta freelance olarak aracılık yapan, mümessillik yapan kişiler de mevcuttur. Bu kişiler sizin ürünlerinizi müşteriye pazarlarlar ve gerçekleşen satıştan komisyon alırlar veya kara ortak olurlar. Eğer ihracata başlamak istiyorsanız, en kolay başlangıçlardan bir tanesi de aracı ile çalışmak olacaktır.

7. E-Mail Marketing

Müşteriyle iletişim ağları arasında birçok yöntem mevcuttur. Fakat en bilinen yöntemlerden biri Mail Marketing’dir. Mail yöntemi maalesef eskisi gibi etkisi olan bir yöntem değildir. Ancak e-mail hala olası satış yaratmak ve potansiyel müşteri edinmek için gereklidir. Sadece mail atmak artık eski bir yöntemdir. Çünkü mailin geri dönüşüm oranları %2 – %3 civarındadır. Bundan dolayı sadece mail atarak müşteri aramak kesinlikle doğru bir yöntem olmayacaktır.

8. Linkedin

B2B için en doğru mecralardan birisi de LinkedIn’dir. LinkedIn’de 30 milyondan fazla aktif şirket hesabı mevcuttur. Aynı zamanda şirketlerin web site trafiklerinin çoğu LinkedIn’den gelmektedir. LinkedIn sayesinde şirketlerin özel yöneticilerine ulaşabilir, şirketinizi tanıtırken iş ağlarına özel teklifler ileterek müşteri bulabilirsiniz.

9. Telefon ile Pazarlama (TELEMARKETİNG)

Geri dönüş yapılan maillere mutlaka telefon açılmalı, kısa bir telefon görüşmesi ile ürün, firma tanıtılmalıdır. Yüzyüze satışın çoğu avantajını daha düşük maliyetle sunması açısından önemlidir.

10. Dijital Ortamlarda Potansiyel Müşterilere Ulaşmak

 

Web Sitesi

Web siteniz pazarlama faaliyetlerinizin kalbidir. Tüketicilerin yüzde 63’ü, bir web sitesinin bir markayı ararken ve etkileşime geçerken tercih ettikleri yol olduğunu belirtiyor. Tasarımı güzel bir web siteniz olması iyidir ama tasarımdan daha önemlisi web sitenizin hızlı olması, mobil cihazlara uyumlu olması, arama motorlarına uyumlu olmasıdır. Aynı zamanda web sitenizde sürekli olarak öne çıkmak ve verdiğiniz hizmetleri ayrıştırmak amacıyla SEO (arama motoru optimizasyonu) çalışması yapmalısınız. Bir diğer önemli noktada, web sitenizi hedeflediğiniz ülkelerin dillerini belirleyerek yeniden güncellemektir.

Sosyal Medya

Bir başka potansiyel müşteri bulma tekniği de sosyal medya araçlarıdır. Sosyal medya pazarlaması tüketicilerle daha iyi ilişkiler kurmanıza yardımcı olur. Potansiyel müşterilerinizi sosyal medya hesabınızı takip etmeye teşvik ederek firmanızı tanıtabilirsiniz.

Her ay sosyal medyada hangi içerikleri oluşturacağınızı, bunları hangi iletişim kanalında (facebook,twitter,instagram,linkedin) yayınlayacağınızı planlayın. Bu içerikler sayesinde potansiyel müşteriler sizi hem daha kolay bulacak hem de verdiğiniz hizmetler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dijital Reklamlar

Ürünlerin pazarlanmasında ve firmanın tanıtımında reklamlar çok önemli bir noktada yer almaktadır. Google arama motorunda, internet sitelerinde ve sosyal medyada yapacağınız reklamları planlayın. Bunlara ne kadar bütçe ayıracağınızı belirleyin. Reklam vermeden önce hedef kitlenizi belirleyerek müşteri segmantasyonu oluşturup buna göre reklam vermeniz yararınıza olacaktır. Çünkü ürününüz her kitleye hitap etmez, ve reklama harcadığınız bütçe boşa gidebilir. Bu açıdan müşteri segmantosyonu oldukça önemlidir. Bu sayede nokta atışı reklamlar vererek, potansiyel müşterileri yakalamış olursunuz.

11. B2B Pazaryerleri

B2B satış yapmak isteyen işletmeler kendi web sitelerinin yanı sıra aynı zamanda online pazar yerlerinde de satışlar yapabilirler. Hem ülke içinde hem de yurtdışına satış yapabilmek için, hali hazırda müşterisi ve alıcı kitlesi olan büyük online pazar yerlerinde mağaza açarak satış yapılabilir. B2B pazaryerleri sayesinde ürünlerinizle ilgilenen yabancı firmalar sizden teklif almak için iletişime geçebilirler. B2B pazaryerlerinde profil oluşturmak marka bilinirliğinizin de artmasına katkıda bulunur.

En büyük B2B pazaryerlerini incelediğimiz blog yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

VEZÜVE sizin yerinize ürünlerinize müşteri bularak sizin üretiminize zaman ayırmanızı sağlar. B2B müşteri bulma yöntemlerinin her detayı ile en ince ayrıntısına kadar ilgilenerek sizin için potansiyel müşterileri bularak ürünlerinizi pazarlıyoruz. Profesyonel B2B İhracat danışmanlığı için bize ulaşabilirsiniz.

Enes Toplar
E-Ticaret Uzman Yrd.

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?